piątek, 13 kwietnia 2012

Sałatka z cieciorki

Kupiła w sklepie cieciorkę, po raz pierwszy w życiu.. postanowiła, że zrobi ją w najbardziej przystępnej formie.. poszukiwania odpowiedniego przepisu w internecie spełzły na niczym... wymyśliła więc swój.. sałatka zjedzona przez domowników w ekspresowym tempie.. sama zjadła tylko odrobinkę..
Sałatka z cieciorki
  • 100 gram ciecierzycy (namoczonej przez całą noc w wodzie)
  • czerwona papryka
  • cukinia
  • mała cebulka
  • kiełbasa chorizo (jedna laseczka)
  • 2 ogórki kiszone
  • zielone oliwki (opakowanie 100 gram)
  • natka pietruszki
sos:
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • łyżeczka oliwy
  • papryka słodka
  • papryka ostra
  • ząbek czosnku
  • sól, pieprz
Cieciorkę ugotować w wodzie, w której ją namaczaliśmy. Cukinię pokroić w plasterki, paprykę i cebule w kostkę, z blanszować na patelni. Kiełbasę pokroić w talarki i również krótko podsmażyć. Ogórki kiszone pokroić w plastry, dodać oliwki i posiekaną natkę. Wszystko razem wymieszać. Z podanych składników przygotować sos. Dodać do sałatki i ponownie wymieszać.

7 komentarzy:

  1. fajnie Ci to wyszło, a moja pierwsza przygoda z cieciorką skończyła się z porzuceniem jedzenia jej na dwa lata ,aż na nowo odkryłam jej smak ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko używam w kuchni cieciorki, a jak już to korzystałam z tej z puszki. Bardzo mi się podoba to danie, z tym że podałabym to na ciepło jako obiad lub kolacja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie używałam cieciorki. Sałatka wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cieciorki nigdy nie jadłam, ale sałatka całkiem konkretna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatka...jak nie sałatka :pp Nie wiem czy kiełbasa by mi smakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dzisiaj zakupiłam kilka puszek cieciorki - też planuję sałatki z jej udziałem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Shy coś nie mogę znaleźć Twojego adresu e-mail a chciałam Ci zaproponować abyś poszła na warsztaty w Poleskim Ośrodku Sztuki 17.04 (ten wtorek) godz. 17.30. http://plasterlodzki.pl/dodanie-zdarzenia/details/29736-tak-gotowa-eby-i-do-przodu-bella-szwarcman-i-agnieszka-drotkiewicz--spotkanie-i-warsztat
    Trzeba zarezerwować miejsce (jest podany nr telefonu w powyższym linku). Wysłałyśmy info do blogerów z Łodzi wraz z Wierą z Jedz mnie. Może uda nam się spotkać w większym gronie :)
    Ania

    OdpowiedzUsuń