piątek, 6 kwietnia 2012

Mój pierwszy mazurek :)

To już trzeci rok jak szykuję święta dla rodzinki.. wszyscy zawsze spotykamy się na wsi.. szkoda, że w tym roku tak pogoda nie dopisuje.. pierwsza wizyta na działce będzie zimna, ale cóż.. jednak ma to swój klimat.. wracając do tematu to chociaz już od trzech lat szykuję święta to w tym roku po raz pierwszy postanowiłam zrobić mazurki. Inspiracja tutaj.
PS. malowanie go lukrowymi pisakami i strojenie perełkami sprawiło mi NAPRAWDĘ mnóstwo zabawy :D
 Mazurek "owoce leśne"
  • 150 g mąki pszennej
    100 g mąki ziemniaczanej
     50 g cukru
  • 150 g masła
    1 jajko
Wszystkie składniki połączyć i dokładnie zagnieść ciasto. Zawinąć w filię spożywczą i wstawić do lodówki na godzinę. 2/3 ciasta rozwałkować na blasze, pozostałe ciasto rozwałkować w cienkie ruloniki i ułożyć na cieście coś na wzór kratki.
Nadzienie:
  • 1/2 słoiczka dżemu o smaku owoców leśnych (u mnie oczywiście Łowicz)
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • sok z połowy limetki
Wszystko wymieszać razem w garnku doprowadzić do wrzenia, tak aby powstała jednolita masa. Schłodzić i wyłożyć na ciasto.

Życzę wszystkim Wesołych Świąt i oczywiście mokrego Dyngusa (w tym roku pewnie mroźnego, obyśmy się nie poprzeziębiali) !!

Jeszcze raz zapraszam na mój drugi blog, gdzie również wiele ciekawych inspiracji i nie tylko ;):  

Shyfull shy - moje śnidania i kolacje

9 komentarzy:

  1. ja tez w tym roku robilam poraz pierwszy i tak mi posmakowaly, ze upieklam az cztery:)

    Spokojnych i radosnych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje:) Ja się jeszcze nie zdecydowałam upiec mazurka, choć co roku o nim myślę:) Zdrowych, spokojnych i rodzinnych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda obłędnie!
    Wesołych, pogodnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy, ale jaki efektowny!
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny, mój drugi w tym roku był. Ale pierwszy to koszmarek:D

    OdpowiedzUsuń
  6. ah i chcialam życzyc wesołego alleluja

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny! Ja w tym roku też pierwszy raz mazurka robiłam :)

    OdpowiedzUsuń