środa, 11 kwietnia 2012

Mazurek czekoladowy z kandyzowaną pomarańczą

No to kolejna z moich świątecznych propozycji. Oczywiście opublikowana z opóźnieniem..
 Kandyzowane pomarańcze
  • 2 średnie pomarańcze
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • szklanka wody
Pomarańcze kroimy na plasterki (ok. 5 mm). W garnku zagotowujemy wodę z cukrem, tak aby się rozpuścił. wrzucamy plasterki pomarańczy i gotujemy na malutkim ogniu 1-1,5 godziny. Układamy na ręczniku papierowym (można polać pozostałym w garnuszku sokiem i wystudzić)
Mazurek czekoladowy
Ciasto kruche:
  • 250 g mąki 
  • 160 g masła 
  • 100 g cukru pudru 
  • 2 żółtka 
  • 2 łyżki kakao
Masa czekoladowa:
  • mała puszka masy kajmakowej (u mnie kokosowa)
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 3 łyżki mleka
Wyrabiamy z podanych składników ciasto. Schładzamy w lodówce. Rozwałkowujemy na blasze, pieczemy w 180 stopniach ok. 20 minut.
W kąpieli wodnej łączymy masę kajmakowa z czekolada i mlekiem. Wykładamy na wystudzone ciasto, przystrajamy kandyzowanymi pomarańczami.

9 komentarzy:

  1. wydaje się mało skomplikowane a jaki genialny efekt ;) ciekawa jestem tego połączenia smakowego

    OdpowiedzUsuń
  2. kandyzowane pomarańcze rewelacyjnie się prezentują na mazurku:).

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowny pomysł! nie widziałam jeszcze takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie, a mi się znowu nie udało upiec mazurka na święta, może za rok spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie jadłam mazurka , Twój wygląda tak orzeźwiająco , ślicznie po prostu :)
    Bardzo fajny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki taki przepisom chyba polubię mazurki.

    OdpowiedzUsuń