piątek, 16 marca 2012

Chlebek Fitness

Upiekłam chleb. Pyszny chleb... do tego taki zdrowy. A tu moja Inspiracja.
Keksówki standardowej nie miałam, więc upiekłam w takiej ;)
Chlebek Fitness
  • 2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 szklanka maki żytniej razowej
  • 1 szklanka otrębów owsianych
  • 3 łyżki siemienia lnianego
  • 3 łyżki ziaren słonecznika
  • 3 łyżki pestek dyni
  • łyżeczka soli
  • 2 łyżki cukru
  • 5 g świeżych drożdży
  • 1/2 litra ciepłej wody
Wszystkie składniki wsypać do miski, zalać ciepłą wodą. Dobrze wymieszać. Pozostawić ciasto przykryte ściereczką na 20 minut. Po tym czasie ponownie dokładnie przemieszać. Przełożyć do keksówki wysmarowanej tłuszczem. Przykryć ściereczką i odczekać kolejne 20 minut. Posypać ulubionymi ziarnami. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na około godzinę. Po 20 minutach wierzch chlebka przykryć papierem do pieczenia, żeby się zbytnio nie przypalił.

14 komentarzy:

  1. cudowny!! ja jeszcze nigdy chlebka nie piekłam! trzeba to zmienić ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie chlebki. Świetnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham takie chlebki! świetna forma do pieczenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mało roboty z tym chlebem, chyba się skuszę i zrobię, fajna forma :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, widzę, gotującą z Łodzi :)
    Dziwię, się, że chleb wyrósł w ciągu 20 minut... Przy mnie drożdżowe aż tak bardzo nie wyrasta. Zaczynam się bać ciast z drożdżami...

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo pyszny :) Akurat przedwczoraj piekłam podobny chlebek wieloziarnisty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny! lubię takie zdrowe dodatki do pieczywa

    OdpowiedzUsuń
  8. Smaczny chlebek o pięknym kształcie! Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. http://boronappetit.blogspot.com/ ZAPRASZAM DO MNIE :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobie go niebawel, swietny! Ps. Filizanka zakupiona na stacji benzynowej w Podaninie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. A mnie niestety nie wyszedł...opadł i i w środku był niedopieczony ;(

    OdpowiedzUsuń