środa, 8 lutego 2012

Dipy do chipsów

Babskie pogaduchy przy piwku i chipsach. Moje ulubione. Pomyślałam, że je urozmaicę..
Dip ognisty
  • 3 łyżki ognistego ketchupu
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 3 papryczki piri -piri 
  • pieprz czosnkowy
  • ostra papryka
  • szczypta imbiru
Papryczkę kroimy bardzo drobno, razem z pestkami dodajemy do reszty składników.

Dip serowy
  • duża kostka serka topionego (u mnie o smaku szynki)
  • 3 łyżeczki startego żółtego sera
  • mleko
  • oregano
Na patelnie wrzucamy wszystkie składniki, mleka tylko tyle by konsystencja sosu była podobna do gęstej śmietany. Smażymy na malutkim ogniu aż wszystko się połączy.

Dip jogurtowo -ogórkowy
  • 3 ząbki czosnku
  • kawałek świeżego ogórka
  • jeden spory ogórek kiszony
  • kilka łyżek jogurtu naturalnego
  • sól, pieprz
Czosnek i ogórki ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Dodajemy jogurt i doprawiamy

* Podałam je z chipsami paprykowymi i pełnoziarnistymi bake rollsami o smaku tzatziki. Moimi osobistymi faworytami śa ognisty i serowy - podjadaniu nie będzie końca ;)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam domowe dipy, sama często robię je np. do pizzy:) Twoje wyglądają niezwykle zachęcająco, na pewno wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej hej :) Odpisuję dziś, bo byłam chwilę nieobecna ;) Mieszanki użyłam biedronkowej, jakaś mroźna kraina :) Klasyczna.

    PS. Narobiłaś mi ochoty do chipsy ;> Ale jak to zrobić, aby je zdobyć bez wychodzenia do sklepu? Hmmm... może mam ziemniaki?:)
    Dipu nigdy nie robiłam sama, bo miałam lenia, ale z pewnością jest duuużo smaczniejszy :)
    Serowy muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojj, przy takich przekąskach pogaduchy na pewno będą udane :) miłego wieczoru! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie "dipowałam". Po twoich propozycjach zdecydowanie muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale bym zjadła, do pogaduchów jak znalazł, pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń