sobota, 4 lutego 2012

Ciacho buraczane z jabłkami

Piątek, leniwy, przerzedzony w domu.. bez żalu, bo na dwór aż nie chce się wychodzić.. To też postanowiłam zasłodzić dziadków kolejnym wypiekiem. Zostały mi w domu jeszcze pieczone buraki, których wcześniej używałam do sałatki, a że nie mogłam ich przejeść i szkoda było wyrzucać to wykorzystałam je do ciasta. Nie byłam pewna co z tego wyjdzie, ale dziadkom ciasto zasmakowało i to najważniejsze ;)
Od jutra pewnie ponownie zapuszczę dietę, bo dziś wyruszamy na urodzinowe przyjęcie, więc raczej nie będę myśleć o przestrzeganiu diety a o dobrej zabawie :)
 Ciasto buraczane z jabłkami
  • 2,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 2 łyżki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka maślanki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 jajko
  • 1 upieczony, starty na tarce burak
  • 2 łyżki kakao
  • 2 duże jabłka (dobrze jakby były lekko kwaskowate)
  • ok. 2 łyżki brązowego cukru
Ubijamy jajo z cukrem. Dodajemy olej, maślankę, następnie mąkę z proszkiem do pieczenia. Ścieramy na tarce buraka i mieszamy razem z kakaem. Dodajemy do masy.  Wylewamy ja na blachę. Układamy pokrojone w półplasterki jabłka. Na wierzchu posypujemy brązowym cukrem (fajnie się karmelizuje a po upieczeniu jabłuszka się "świecą"). Zapiekamy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 40 minut.

4 komentarze:

  1. Właściwie czemu nie, w końcu robi się surówkę z buraczkami i jabłkiem, czemu więc nie zrobić takiego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujące ciasto, wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń