sobota, 14 stycznia 2012

Makowiec z czekoladką

Ten przepis mam zachomikowany jeszcze ze świąt. Jakoś wcześniej nie było okazji. Skradziony z Kwestii Smaku, wprawdzie zdjęcia nie są tak bajeczne, ale nie miałam zbyt wiele czasu na ich robienie a, że była to 7 rano to tez nie miałam do tego takiej cierpliwości. Mogę jedynie poświadczyć, że wyszedł super, polecam szczególnie wielbicielom masy makowej i czekolady :)

Makowiec czekoladowy
  • puszka masy makowej
  • pół szklanki kaszy manny
  • 6 jajek
  • po około 50 g: rodzynek królewskich, kandyzowanych wiśni, migdałów i nerkowców.
  • 1/2 szklanki śmietanki 30 %
  • 2 tabliczki gorzkiej czekolady (70% kakao)

Lukier: (opcjonalnie)
  • cukier puder
  • woda
 Masę makową zmiksować z kaszą manną. Cały czas miksując dodawać po kolei jajka. Następnie nie przerywając dodać posikane drobniej bakalie. Na koniec dodać śmietankę i starta na tarce czekoladę. Piec  w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 40 - 50 minut. [po wystygnięciu polukrować ciasto]. Pozostawić makowiec na noc na blacie w kuchni.

7 komentarzy:

  1. Najważniejsze, że smakował świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. makowiec na czekoladowo brzmi ciekawie i pyszotnie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej wersji makowca jeszcze nie próbowałam, ale wygląda kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak z czekoladą, to biorę podwójny kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się przyłączam do Kaś i też zabieram :)

    OdpowiedzUsuń