czwartek, 5 stycznia 2012

Ciasteczka do piwka dla "małych" dziewczynek ;)

Nie było okazji by spotkać się przed nowym rokiem ani wspólnie po obgadywać świąt, tak więc postanowiłam, że dzisiejszemu spotkaniu będą towarzyszyć nie tylko kupne chipsy, ale i coś bardziej "odświętnego". Nie miałam tez czasu przed świętami upiec pierniczków, więc dziś sobie odbiłam wykorzystując przy okazji foremki, które dostałam na święta ;)
Piwne krakersy
  • 150 gram mąki pełnoziarnistej
  • 100 gram zimnego masła
  • szczypta soli
  • żółtko
  • białko do posmarowania ciasteczek
Mąkę wymieszałam z solą, dodałam masło i żółtko. Zagniotłam ciasto. Wstawiłam do zamrażalnika na 30 minut. Ciasto rozwałkowałam, posmarowałam białkiem i rożnymi dodatkami. Piekłam 10-15 minut w 200 stopniach.
 Moje dodatki to:
  • zielone i czerwone pesto
  • papryczki piri piri (wersja tylko dla mnie)
  • ser żółty
  • czosnek
  • posiekana bazylia i mięta
  • przyprawy: ostra papryka, kminek, tymianek, bazylia
Nasz koszyczek rozmaitości
Wypróbowałam różne kombinacje i to, co znalazło się na krakersach to raczej spontan... a jak wyszedł okaże się wieczorem..

8 komentarzy:

  1. uwielbiam takie przekąski na słono.zresztą chipsy ubóstwiam:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne przekąski po świątecznych słodyczach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie wytrawne ciacha to ja rozumiem!
    Idealne do pochrupania podczas wieczornego spotkania ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziewczynki lubią takie ciasteczka do piwka, oj lubią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wytrawnych ciastek jeszcze nie jadłam, ale skoro jest ser, pesto czy przyprawy to muszą być smaczne

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się taka przystawka do piwka;) Chętnie skusiłabym się na ostrą wersję, z papryczką:) Co do pasty imbirowej to zrobiłam ją sama (świeży imbir + oliwa z oliwek, zmiksować na papkę)

    OdpowiedzUsuń