piątek, 9 grudnia 2011

Tarta a'la pizza na spodzie quiche ;)

Pokiełbasiłam co? ;) Przepis na ciasto wzięłam z książki "Gotuj i chudnij 2". Był to wprawdzie przepis na quiche, ale postanowiłam, że wykorzystam go i zrobię tartę. W toku przygotowań jednak tarta zamieniła się bardziej w pizzę ;) Tak czy owak była główną atrakcją przy wspólnej kolacji z K. i tatą. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że była o niebo lepsza niż kupna pizza ;)
Ciasto:
  • pół kostki margaryny
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • sól
  • woda
Z zimnego masła i mąki robi coś na wzór bułki tartej. Solimy. dolewamy trochę wody, tak aby wyrobić ciasto. Rozwałkowujemy i układamy w odpowiedni kształt, u mnie kwadratowy (taki miałam kaprys ;) ) Podpiekamy w 180 stopniach ok. 10 minut.

Sos:
  • koncentrat pomidorowy
  • żabek czosnku
  • oregano, bazylia

Dodatki:
  • chuda szyneczka
  • strąk żółtej i czerwonej papryki papryki
  • pół pomidora
  • ser żółty
  • kawałek sera "złoty lazur"
Zaparzamy zioła w 3 łyżeczkach wody. Dodajemy pokrojony drobno czosnek i koncentrat. Smarujemy nim ciasto. Nakładamy dodatki pokrojone na kawałki. Na to starty na tarce ser i pokruszony lazur. Zapiekamy 15- 20 minut w 180 stopniach.
ŻREMY zanim ktoś się dorwie ;]

7 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie, faktycznie jak pizza ale łatwiej się robi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowicie wygląda, aż mam ochotę na kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja! Rączki same sięgają po dokładkę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie się piecze na kolację. Super przepis- bardzo szybki a taki nietypowy pomysł na kolację czy szybką przekąskę przy niezapowiedzianych gościach. dzięki :)

    OdpowiedzUsuń