niedziela, 11 grudnia 2011

Kakaowe MUFFINY z białą pierzynką wg Nigelli

Ciężki dzień, dołujący dzień.. dlatego wieczorem.. bardzo późnym wieczorem postanowiłam zabawiać się w muffinowanie.. wykorzystałam przy tym przepis na pierzynkę do babeczek z programu Nigelli, który oglądałam rano...
Pole bitwy ;]
Kakaowe muffiny z białą pierzynką wg Nigelli
  • 2 jajka
  • szklanka cukru
  • 3/4 szklanki maślanki
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
Biała pierzynka:
  • szklanka cukru pudru
  • 3 białka
Dodatkowo:
  • pokruszony batonik fitness
  • gorzka czekolada starta na tarce
  • wiórki kokosowe
  • kolorowa posypka
Muffiny vs Shy 1:2
 Miksujemy jaja z cukrem. Dodajemy maślankę i olej. Na końcu mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao. Wszystko dokładnie mieszamy. Przekładamy masę do foremek z papilotkami. Pieczemy w 180 stopniach ok 30 minut.
Bitwa ostatecznie wygrana ;]
Cukier puder miksujemy z białkami przez ok. 5 minut na niskich obrotach, aż utworzy się puszysta masa. Wykładamy pierzynkę na upieczone Muffiny i dekorujemy wybranymi dodatkami.
Dekorowanie sprawiło mi tyle radości, że humor od razu się poprawił a dodatkowo zjedzenie jeszcze ciepłej babeczki mhmh ... niebo w gębie! :)

15 komentarzy:

  1. gratuluję wygranej bitwy, bo wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Można się rozpłynąć, dzięki tej pierzynce! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po takiej muffince świat nabiera barw:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hahaha zabawa w przystrajanie, faktycznie musiała być przednia ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie się prezentują jak zimowe góry.

    OdpowiedzUsuń
  6. niesamowicie piękne. Po prostu najpiekniejsze muffinki jakie widziałam. Na bogato, cudnie! Zachwyciłaś mnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozumiem Cię doskonale...u mnie też dzień kiepawy :/ ale nic sobie nie upiekłam na poprawę humoru, więc wpraszam się na muffinkę :P

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja zapraszam na świąteczny konkurs z ekstra nagrodami !

    Aby wziąśc udział w konkursie należy :
    -kliknąc "lubie to" na naszej facebookowej stronie (http://www.facebook.com/pages/Good-Alternative-nasz%C4%85-pasj%C4%85-jest-jedzenie/145865018852041)
    -ustawic w statusie "biore udział w konkursie na GOOD ALTERNATIVE - Naszą pasją jest jedzenie !
    -napisac w komentarzu na goodalternative.blogspot.com jakie danie jest najlepsze na wigilijnym stole i dlaczego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigella to królowa słodkiej rozpusty. Taka muffinka od razu poprawiłabym mi humor!

    OdpowiedzUsuń
  10. i ta masa na muffinach tak się ścieła? wow! boskie! zaparaszam też do siebie :P

    OdpowiedzUsuń
  11. pole bitwy wygląda niezmiernie apetycznie! chętnie włączyłabym się do walki :)

    OdpowiedzUsuń