poniedziałek, 14 listopada 2011

Hiszpańska tortilla Gordona

Od dawna chciałam ją zrobić.. przepis podstawowy ściągnięty z książki Gordona Ramsay "kuchnie świata". Dodatki to już moja wariacja dopasowana pod gust K.
 Hiszpańska tortilla z kiełbasą
5-6 niedużych ziemniaków
kiełbasa
cebula
spora marchewka
pomidor
5 jajek
olej
sól, pieprz
 Ziemniaki i cebulę kroimy w cienkie plasterki.Na patelni podgrzewamy 100 ml oleju. Wrzucamy warzywa, solimy, pieprzymy i podsmażamy. Po ok. 5 minutach dodajemy pokrojoną w talarki marchewkę. Podsmażamy często mieszając przez 20 -30 minut. W międzyczasie kroimy resztę składników. Ubijamy jajka. Kiedy ziemniaki będą miękkie studzimy ( u mnie najszybszym sposobem było wystawienie ich na balkon:P ). Łączymy ziemniaki z jajkami i resztą składników. Na patelnię wlewamy kilka kropli oleju. Wylewamy masę. Wyrównujemy ją i smażymy aż masa się zetnie. (ja pod koniec wstawiałam patelnię do piekarnika pod górną grzałkę na około 5 minut. Po tym przerzucamy tortillę na talerz i podajemy.
 Wyszła, jak wyszła (nie tak idealna jak na zdjęciu Gordona), była smaczna a ja byłam dumna, że się udała.. Docelowemu "klientowi" smakowało ;)

7 komentarzy:

  1. ubolewam nad brakiem patelni z odpinaną rączką... :( a szkoda... bo wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. @Bazylia: ja wstawiałam moja z rączką (bo też nie posiadam takiej bez niestety). Po tych 5 minutach nic się nie stało, nie nagrzałam wcześniej piekarnika tylko wsunęłam patelnię na samiusieńką górę. Masa ścięła się szybko a nic się patelence nie stało :) (trzeba sobie radzić ;) )

    OdpowiedzUsuń
  3. jadłam kiedyś w gościach podobną, przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie moje gusta;) W weekend przez czysty przypadek pozbawiłam moją patelnię rączki:) Będzie jak znalazł;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Porządna porcja dla kilku osób :D
    Syte i pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. w sam raz na obiad, taka syta się wydaje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczna! idealna na listopadowe chłody, koniecznie muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń