poniedziałek, 28 listopada 2011

Babka ziemniaczana

Od dawna miałam tudzież nadal mam ogromną ochotę na kugiel. Miałam parę lat temu wielką przyjemność spróbować oryginalnego, przedborskiego kugla. Był pyszny, a jeszcze pyszniejszy biorą pod uwagę fakt, że byłam niesamowicie głodna po pielgrzymce.. Postanowiłam zrobić, więc coś, co da mi chociaż jego namiastkę.
Babka ziemniaczana 
  • kilka ziemniaków 
  • kawałek chudego boczku
  • dobra kiełbasa
  • 2 cebule
  • 2 łyżki mąki
  • 2 jajka
  • sól, pieprz

Ziemniaki ścieramy na drobnych oczkach. Na patelni podsmażamy pokrojony w kostkę boczek i kiełbasę a następnie cebulkę. Wszystko chwilkę smażymy do zarumienienia. Ciepłe dodajemy do ziemniaczanej masy. Wsypujemy mąkę i wbijamy jaja, mieszamy (masa ma mieć konsystencję jak na placki ziemniaczane. Doprawiamy. Przekładamy ją do wysmarowanego masłem naczynia. Zapiekamy wpiekarniku nagrzanym do 170 stopni około godziny.
Jemy gorące..*

*Chociaż danie to nie umywa się do przedborskiego kugla to było naprawdę pyszne..

4 komentarze:

  1. robiłam wczoraj i to też "nie jest ten smak, który dała mi babcia mojego P" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, a ja nigdy takiej babki nie jadłam!
    Chciałabym spróbować kawałek, na zachętę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha, bardzo lubię takie potrawy. Zwykle tak bywa, że oryginał jest najlepszy, ale jeszcze kilka prób i kto wie, może wyjdzie równie dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś robiłam podobną babkę i bardzo mi smakowała:)

    OdpowiedzUsuń