środa, 5 października 2011

Hiszpańskie Klopsiki Gordona

Planowałam zrobienie tych pulpecików jak tylko zobaczyłam je w tej książce... ale oczywiście  jakoś nie było okazji ich zrobić. A dziś trzeba było ugotować obiad dla K. , więc nadarzyła się idealna okazja..
Hiszpańskie Klopsiki Gordona (zmodyfikowane przez Shy)
  • 500 g mięsa mielonego (u mnie wieprzowo - wołowe)
  • cebula pokrojona drobno w kostkę
  • ząbek czosnku pokrojony drobno w kostkę
  • starty ser (ok. 2 łyżek; nie użyłam cheddara, bo mnie na niego niestety nie stać)
  • 2 łyżki posiekanej bazylii
  • jajko
  • sól morska, piperz
sos pomidorowy:
  • cebula, pokrojona w kostkę
  • ząbek czosnku, pokrojony w kostkę
  • puszka pomidorów
  • 200 ml wody
  • łyżeczka cukru
Wszystkie składniki na klopsiki wymieszać razem. Doprawić obficie solą i pieprzem. Ulepić małe kuleczki. Wstawić do lodówki na ok. 30 minut.
W tym czasie na patelni podsmażyć cebulę z czosnkiem. Dodać pomidory i cukier. Dolać wodę. Gotować aż sos się zredukuje.
Klopsiki smażyć na oleju przez kilka minut z każdej strony. Włożyć je do sosu i gotować pod przykryciem ok 15 minut. Następnie zdjąć pokrywkę i gotować kolejne parę minut, by sos zgęstniał a mięsko się ugotowało. Gotowe :) Podałam je z ryżem i warzywkami z patelni..

11 komentarzy:

  1. wyglądają cudnie;) lubię jego kuchnię więc zapisuje i klopsiki na pewno wypróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie spróbuję, bo wyglądają świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gordona niestety nie lubie i to bardzo... ale klopsiki uwielbiam... :) sa bardzo podobne do tych Jamiego Olivera... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię klopsiki. Twoje wyglądają bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojj, muszę zapisać przepis, bo klopsiki wyglądają palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń