poniedziałek, 5 września 2011

Sałatka Panzanella ze Szparagami

Ostatnimi czasy miałam wrażenie, że wszyscy robią sałatkę panzanella, więc i ja postanowiłam ja upichcić. Przepis pochodzi z mojego nowego nabytku czyli książki "Sałatki" Wydawnictwo Olesiejuk. Swoją drogą bardzo fajna propozycja: książka podzielona jest na działy czyt. pory roku. A, że sałatka panzanella umieszczona była w dziale wiosna to zapraszam dziś na trochę wiosny - jesienią :D
Panzanella ze szparagami (przepis lekko zmodyfikowany)
  • pęczek zielonych szparagów 
  • paczka 'bake rollsów' czosnkowych
  • kilka liści sałaty
  • mała cukinia
  • ser gouda
sos:
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżeczka musztardy dijon
  • 2 łyżeczki octu
  • bulionetka drobiowa
  • sól, pieprz
Ze szparagów usunęłam twarde części, pocięłam na kawałki. Sałatę porwałam. Cukinię obrałam i pokroiłam w półplasterki. Ser starłam na tarce.Szparagi i cukinię chwilę podsmażyłam.
Składniki sosu (oprócz bulionetki) wymeiszałam i podgrzałam lekko na ogniu, dodałam bulionetkę. Sos dodałam do szparagów z cukinią. Odstawiłam na 15 minut. W misce połaczyłam porwane liście sałaty, pokruszone bake rollsy, warzywa z sosem i ser.
*Należy podawać od razu, żeby bake rollsy zostały chrupiące ;) SMACZNEGO :)

4 komentarze:

  1. świetna! szczególnie intrygujący jest dodatek bake rollsów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. gdzie znalazłaś szparagi?:) o tej porze? takiej sałatki jeszcze nigdy nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  3. super! ze szparagami, no no no, wersalik malutki :) super książka, zzieleniałam z zazdrości i dziś też sałatkową książkę kupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. @Bazylia: kupiłam wiosną i zamroziłam ;)
    @vanilla: a jaką sałatkową ksiązkę kupiłąś? pochwal się? :)

    OdpowiedzUsuń