wtorek, 6 września 2011

Renkloda brzoskwiniowa z ciastem maślankowym i kruszonką

Od dawna miałam ochotę na ciasto ze śliwkami, ale jakoś zawsze było nie po drodze.. a dziś, kiedy stałam przy owocowym straganiku, zadecydowałam: tak to dziś je upiekę! Dla dziadków, bo zaniedbałam ich kulinarnie w te wakacje..
 Ciasto maślankowe z renklodami
  • ok. 70 dag śliwki renklody brzoskwiniowej
  • 2,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 2łyzki proszku do pieczenia
  • 05 szklanki oleju
  • 1 szklanka maślanki
  • 1 szklanka cukru
  • 2 jaja
  • 2 kostki gorzkiej czekolady (min 70% kakao)

Kruszonka
  • szklanka mąki
  • pół kostki masła
  • 5 łyżek cukru
 Najpierw przygotowujemy kruszonkę: z podanych składników wyrabiamy ciasto tak, aby powstały granulki masła obtoczonego w mące i cukrze.
 Ubijamy jajka z cukrem. Dodajemy olej, maślankę, następnie mąkę z proszkiem do pieczenia. Na tarce ścieramy czekoladę i dodajemy do masy. Wylewamy ja na dużą blachę. Układamy śliwki, pokrojone na pół brzuszkami do góry. Na wierzchu posypujemy kruszonką. Zapiekamy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 40 minut.
....chociaż obiecywałam sobie tylko spróbować czy aby na pewno ciasto się upiekło, to takiego ciepłego ciasta nie umiałam sobie odmówić i bez wyrzutów sumienia zjadłam dokładkę :) nie żałuję - było pyszne..

3 komentarze:

  1. Każdy post jaki opublikujesz pojawi się na tablicy. Może jakieś szczegóły?:);) mój mail k.nowakowska@op.pl lub zaproś mnie do znajomych na fb to porozmawiamy przez czat i razem coś wskóramy :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń