sobota, 3 września 2011

Razowe bułeczki pesto

Och tak! Jestem zakochana w domowym pieczywie.. bez polepszaczy, ulepszacz, kilogramów soli i całych tych innych chemicznych draństw..! Kocham swoje, własne upieczone bułeczki..;) Dziś czas na takie 'pestowe' ..
Razowe bułki z pesto
  • 3 szklanki mąki (pszenna razowa)
  • 30 gram świeżych drożdży
  • 2 łyżki oleju
  • łyżka cukru
  • szklanka ciepłej wody
  • 2 łyżki zielonego pesto
  • 2 łyżeczki soli
Drożdże zasypuje cukrem. Odczekuje aż zaczną 'pracować'. W misce łączę olej, sól, pesto, ciepłą wodę. Dodaje drożdże i stopniowo dosypuję maki. Wyrabiam robotem przez około 5 minut, po czym ręcznie jeszcze kolejne 5 minut. Odstawiam do wyrośnięcia w ciepłe miejsce (ok 1,5 godziny). Piekę w piekarniku nagrzanym do 200 stopni 20 minut. Na wierzchu można je posypać ziarnami sezamu, słonecznika czy dyni.
Polecam, dzięki pesto zwykłe bułki zyskują niesamowity aromat i smak.. następnym razem planuję użyć czerwonego - zobaczymy jak się sprawdzi ;]

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam razowe bułeczki. Z pesto muszą być świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wcale Ci się nie dziwię, że je kochasz, właściwie ciężko nie kochać domowych bułeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cholercia... a ja nigdy nie piekłam domowego pieczywa... :( nie mam cierpliwości do zagniatania ciasta drożdżowego :) choć muszę kiedyś się przemóc, bo na pewno te pestowe bułeczki są tego warte ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. na pszenne wypieki - i do tego razowe- jestem zawsze chętna. super bułeczki!

    OdpowiedzUsuń
  5. super bułeczki! cieszę się, że rozwijasz dzielnie pasję domowego pieczywa :) jestem całym sercem i piekarnikiem za :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda nie ma to jak domowe pieczywo bez ulepszaczy

    OdpowiedzUsuń