wtorek, 13 września 2011

Quiche z salami, pomidorami suszonymi, pieczarkami.. itd. itp ;)

Moje drugie spotkanie z quiche. I po raz kolejny korzystałam z przepisu na spód z "gotuj i chudnij 2" ) Przygotowywałam ją na spotkanie w  większym babskim gronie i nie mnie oceniać czy Paniom smakowało, choć mam nadzieję, że tak ;)
Quiche z salami
  • 50 gram masła
  • 100 gram mąki
  • szczypta soli

Z podanych składników wyrabiamy koniuszkami palców masę. Ma powstać, coś na miarę bułki tartej. Wtedy dolewamy zimnej wody tak by wyrobić ciasto.
Podpiekamy 10 minut z kulkami do pieczenia i kolejne 5-8 bez nich (tak by ciasto się zarumieniło).
wykładamy dodatki:
  • pieczarki
  • suszone pomidory
  • salami
  • ser mozzarella
Masa jajeczna:
  • 5 jajek
  • 125 ml mleka
  • sól, pieprz

Łączymy jajka z mlekiem. zalewamy tym tworem dodatki. Zapiekamy ok 20 -25 minut.
Oczywiście w toku przygotowań podpiekając spód zapomniałam go ponakładać widelcem i trochę za bardzo urosło :/ Radze o tym pamiętać ;)
Uciekam, proszę trzymać kciuki  za moje jutrzejsze przeprawy z Panią promotor i moją w końcu ukończoną (mam nadzieję) pracą mgr ;)

3 komentarze:

  1. mm, wygląda przepysznie :) jestem pewna, że smakowała!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszności! Musimy się spotkać razem i coś upichcić;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wytrawna :) lubię takie!
    Shy, miłego dzionka Ci życzę! :*

    OdpowiedzUsuń