środa, 28 września 2011

Crumble z jabłkami

Od dawna miałam ochotę je zrobić... a dziś miałam trochę czasu.. przy okazji nie dałam prezentu dziadkowi na jego urodziny, które obchodził niedawno, więc pomyślałam, że opiekę mu taki specjał, z którego byłby bardziej zadowolony niż z czegokolwiek innego.
Crumble z jabłkami
  • 4 jabłka (uzyłam malinówki)
  • 4 łyzki cukru
  • łyżeczka cynamonu
  • 3 łyżki wody

Jabłka obieramy, kroimy w kostkę. Wrzucamy do garnka, zasypujemy cukrem, cynamonem i dodajemy wodę. Na średnim ogni gotujemy jabłuszka parę minut.Gotowe przekładamy do formy.
  • 3 łyżki masła
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki mąki żytniej
Z podanych składników przygotowujemy kruszonkę. Wykładamy ją na jabłka. Zapiekamy w nagrzanym do 200 stopni piekarniku przez 30 minut.
 Podajemy jeszcze ciepłe...

8 komentarzy:

  1. ooooo! właśnie takie crumble za mną chodzi i chodzi :) wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszotka, bardzo lubię owoce z kruszonką:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam crumble z jeżynami, z jabłkami też wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności! ogólnie super blog, zostaje tu na dłużej:)

    OdpowiedzUsuń