piątek, 5 sierpnia 2011

pizza na cienkim cieście wg Gordona

Na wspólne robienie domowej pizzy z k. mieliśmy ochotę już od dawna, ale jakoś zawsze coś stało na przeszkodzie... ale nie wczoraj. W końcu się zdecydowaliśmy, chociaż nie było na to zbyt dożo czasu.. Oczywiście sprawa była poprzedzona malowaniem zacisków w samochodzie K. na wściekło czerwony kolor (co faceci w  tym widzą tego nie zrozumiem.. pomimo tego malowałam i wyszło mi całkiem zgrabnie.. ). Później okazało się, że to nawet fajna sprawa, bo można było się wspólnie powygłupiać.. Chociaż dziś zastanawiam się jak pozbędę się czerwonej farby ze wszystkich chyba części ciała, bo nie można tego usuną, ale co tam... Wracają do tematu pizzy.. wyszła ogromna.. i pyszna, najedliśmy się w trójkę a i wielki kawałek został na śniadanie K. do pracy.. niestety brak aparatu i konieczność korzystania z tego w telefonie powoduje słabą jakość zdjęć, ale co poradzić..
Pizza na cienkim cieście wg Gordona (przepis z książki "Kuchnie świata" Gordon Ramsay)
  • 3 szklanki maki
  • 7 dag suchych drożdży
  • łyżka soli
  • ok. 200 ml ciepłej wody
Łączymy suche składniki. Powoli dolewamy ciepłą wodę. wyrabiamy ciasto, jak będzie gładkie odstawiamy do miseczki nasmarowanej oliwą i czekamy aż wyrośnie (ok 2 godzin). Rozwałkowujemy na kształt, który będzie choć trochę przypominał pizzę..

Sos pomidorowy
  • łyżka bazylii
  • łyżka oregano
  • łyżka oliwy
  • 3 łyżki wrzątku
Zioła zalewamy wrzątkiem. Czekamy aż wystygną. Dodajemy oliwę. Smarujemy sosem placek po czym nakładamy wybrane składniki. U mnie wszystko i nic, bo my lubimy pizzę na tzw. "wypasie" tak więc: salami, kabanos, pieczarki, kukurydza, papryka, papryka piri piri (tylko ten kawałek który ja jadłam), camembert z chilli i mnóstwo żółtego sera..
Pieczemy jakieś 15- 20 minut i jemy (najlepsza część ) :)

9 komentarzy:

  1. Mam tę książkę, ale pizzy z przepisu Gordona nie robiłam jeszcze. Wypróbuję następnym razem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna pizza, też dzisiaj robię domową pizzę, ale puszystą :) Domowe rządzą :D

    OdpowiedzUsuń
  3. OMG!!!! Jakaż apetyczna!! Biorę kawałek i uciekam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie pogardziłabym kawałeczkiem takiej pizzy na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma to jak domowa pizza, to ja też poproszę o kawałek.

    OdpowiedzUsuń
  6. pizza wygląda smakowicie:) muszę wypróbować ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Domowa pizza na cienkim cieście? Chyba nikt by nie odmówił małej porcji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pysznie wyglada - zdjecia sa ok, mysle, ze sam telefon chcialby ja zjesc ;))

    OdpowiedzUsuń