poniedziałek, 8 sierpnia 2011

Grzanki z bakłążana, sałatka i weekendowe działkowanie

Od 'x' czasów nie mieliśmy wolnego weekendu... nie trafiała się też zbyt ładna pogoda, więc gdy trafił się wolny i do tego dość ciepły weekend wybyliśmy na wieś..
Do grilla postanowiłam zrobić sałatkę z cukinią i bakłażanowymi grzankami..

Grzanki z bakłażana
  • mały bakłażan
  • mąka
  • sól
  • pieprz
    Bakłażana obrałam ze skórki. Pocięłam w plastry grubości ok. 2 cm. Obsypałam  dwóch stron solą i odstawiłam na godzinkę. Później dokładnie opłukałam sól. Osuszyłam. Mąkę pomieszałam z przyprawami. Plastry bakłażana pokroiłam w średnią kostkę, obtoczyłam w mące i smażyłam na złoty kolor z każdej strony.

    Sałatka z cukinią i grzankami z bakłażana
    • mała cukinia
    • 2 małe pomidorki
    • kapusta pekińska
    • duży strąk czerwonej papryki 
    • czerwona cebulka
    • grzanki z bakłażana
    sos:
    • 2 żabki czosnku
    • łyżka majonezu
    • pół kubeczka jogurtu naturalnego
    • pieprz, sól
       Cukinię obrałam, pokroiłam w półplasterki. Resztę składników pokroiłam w kostkę. Kapustę pekińską pocięłam na mniejsze kawałki. Wszystkie składniki wymieszałam i obsypałam lekko solą, ponownie wymieszałam. Z podanych składników zrobiłam sos (ząbki czosnku starłam na tarce, wymieszałam z resztą i doprawiłam). Dodałam sos do sałatki, na wierzchu ułożyłam grzanki z bakłażana..
       Wybrałam się oczywiście do lasu na małe grzybobranie.. kurkowe branie właściwie.. pomimo, że padał deszcz to i tak miałam z tego ogromną radochę.. a przepis z kurkami już wkrótce.. :)
       A oto hobby mojego dziadka - pomidorki.. zerwane z krzaka, niepryskane, malutkie smakują najlepiej.. 'danie' z ich udziałem właśnie piecze się w piekarniku,  ale o czym mowa to jutro.. :)

      4 komentarze: