niedziela, 21 sierpnia 2011

Domowy keczup

robiłam ostatnio suszone pomidory, tym razem ze sporej ich ilości, pozostały miąższ postanowiłam do czego wykorzystać. Było go zbyt wiele, by zjeść go od razu więc postawiam na ketchup!
 Domowy keczup
  • ok. 1 kg miąższu z pomidorów (polnych)
  • mała cebula
  • łyżka koncentratu pomidorowego
  • ulubione przyprawy (dałam oregano, bazylię, ostrą paprykę)
  • sól, pieprz
Cebule kroimy w drobną kosteczkę, szklimy na łyżce oliwy. Dodajemy pomidory. Chwilę dusimy. Miksujemy blenderem ciągle gotując. Gotujemy tak długo, aż większość wody odparuje. Dodajemy koncentrat i przyprawiamy. Wszystko jeszcze chwilę dusimy. Schładzamy.

4 komentarze:

  1. Nie ma to jak domowy keczup, piękny czerwony kolor

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję :-)
    i pozdrawiam oczywiście! :P :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowego jeszcze nie robiłam, ale chętnie spróbuję. Już widzę polaną nim pizzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy sama nie robiłam ketchupu, ale muszę kiedyś spróbować, bo na pewno pyszny :)

    OdpowiedzUsuń