poniedziałek, 27 czerwca 2011

Dietetyczne lody czyli czas na odchudzanie

Weekend zaowocował przejedzeniem grillowym (przepisy już wkrótce, po udostępnieniu zdjęć) a teraz przyszedł czas na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów, które zagościły w środkowej części mojego ciała:/ niestety.. wyjazdy do dziadków na działkę zawsze tak się kończą, ale nie zamieniłabym tego na nic innego. Babcina botwinka w sobotę, której nie jadłam już od wieków. Była lekka z mnóstwem zieleninki, której babcia nie wyjmuje z zupy. Była tak pyszna, że nawet mój psiak zjadł całą miskę (wliczając pływające w niej liście botwiny, pietruszkę, koperek, marchewkę, buraczki i ziemniaki) - i kto powiedział, że psy nie jedzą tego, co ludzie. Co najlepsze mięso ominął szerokim łukiem i zabrał się za ową botwinkę. Dobrze, że mamy jeszcze jednego wymiatacza misek, który w przeciwieństwie do pierwszego zjada samo mięso :) Wieczorkiem pogoda dopisała na tyle, że udało się zrobić grilla - nader obfitego, bo postanowiłam trochę zaszaleć. Niedziela jak zawsze upływa pod znakiem oczekiwania na powrót do domu i naszym tradycyjnym kurczakiem z warzywami z prodiża (mam nadzieję, że ten przepis też kiedyś opublikuję). A od dziś dietka, przynajmniej do czwartku.. bo podobno trzeba sobie stawiać realne wyzwania :] Miałam ochotę na lody, lecz sklepowe wersje pełne są cukru i tego, czego nie powinno się jeść na diecie, więc moje są super zdrowe i dietetyczne, ale nie mniej pyszne :)
Lody truskawkowe z nutką imbiru i miodu
  • 1 kg truskawek
  • kawałek świeżego imbiru
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki ciepłej wody
Truskawki miksujemy. Imbir obieramy i ścieramy na tarce. Dodajemy do musu. Miód mieszamy z ciepłą wodą. Kiedy lekko ostygnie dodajemy do reszty. Wkładamy do zamrażalnika. Co godzinę miksujemy. (Miksowałam je 4-5 razy). Kiedy całkowicie się zmrożą jemy do woli ;)

7 komentarzy:

  1. taki sorbet świetnie się sprawdza podczas codziennej diety - ale nie oszukujmy się, lody czyli te na bazie śmietany i mleka są po prostu debeściakami; niestety na co dzień ratować się trzeba ich niskokalorycznymi i mało słodkimi substytutami

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealny na lato - lody truskawkowe to mój ulubiony sposób na ochłodę, ale z imbirem jeszcze nie próbowałem.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciągle gdzieś wpadam na sorbety truskawkowe :) chyba muszę w końcu zrobić...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. oj nie żałowałabym sobie takiego deseru :)

    OdpowiedzUsuń
  5. najpierw przelknelam slinke na mysl o babcinej botwince, a pozniej te lody, mmm... dodatek imbiru musi zachwycac

    OdpowiedzUsuń