czwartek, 16 czerwca 2011

Babskie ploty czyli salatka do piwka oo!

Ostatni tydzień upłynął pod znakiem 'pomieszkiwania' z K.  dlatego też nie publikowałam postów a raczej w ogóle nie pichciłam. Zresztą pogoda jaka była to wiadomo, większą ochotę miałam na owoce czytaj czereśnie, które pożerałam kilogramami wręcz. Wczoraj spotkałam się z E. na kolejnych babskich plotach, którym na szczęście nie towarzyszyły chipsy a coś zupełnie innego (nie pokuszę się o stwierdzenie, że lepszego, bo każdy, kto kocha chipsy mógłby się z tym nie zgodzić). Podałam więc sałatkę wszystko i nic wg własnego pomysłu. Zmiksowałam wszystko, na co miałam ochotę i może było to zbytnie pomieszanie smaków, ale podobno do piwa idealne :)
Sałatka Mar-Ew 
  • mała cukinia
  • 10 małych młodych ziemniaczków
  • duża garść pomidorów suszonych
  • pierś z kurczaka
  • 20 dag fasolki
  • 1/2 szklanki kaszy kuskus

marynata do kurczaka:
  • kawałek świeżego startego imbiru
  • słodka i ostra papryka
  • pieprz
  • sól morska
  • odrobina kurkumy

sos do sałatki:
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • łyżka sosu ostrygowego
  • łyżka octu ryżowego
  • sok z połowy limonki
  • sól, pieprz do smaku
Kurczaka zamarynować wstawić do lodówki na co najmniej godzinkę, później podsmażyć na odrobinie oleju. Fasolkę ugotować. Cukinię pokroić na półplasterki i blanszować na patelni . Ziemniaczki gotować 20 minut, następnie obrać, pokroić na połówki, posmarować oliwą i piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni do zarumienienie (ok. 10-20 minut). Kuskus przyrządzić zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Wszystkie składniki wymieszać razem. Składniki sosu również zmieszać i zalać sałatkę. Na wierzchu posypać posiekaną natką pietruszki. Wcinać popijając piwem (rada E.) :)

4 komentarze:

  1. Niech żyją sałatki wszelkiej maści:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do miłośników piwa nie należę, za to sałatkę z chęcią bym skosztowała. Wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń