piątek, 20 maja 2011

szparagi zapiekane z jajem w kokilce:)

Ile to człowiek musi się w dzisiejszych czasach nachodzić, żeby zjeść coś zdrowego. Straszna ochota na szparagi opętała mnie po przeglądaniu wszystkich blogów i postanowiłam, że tez coś z nich zrobię. Dwa dni szukałam szparagów.. były7 białe, ale te mnie nie satysfakcjonowały.. w końcu wsiadłam w autobus i pojechałam na sąsiednie osiedle, na inny ryneczek warzywny i  były (pomijam fakt, że tylko na jednym straganie, ale były:) )
 Szparagi zapiekane z jajem w kokilce
  • 2 jajka
  • 6-8 szparagów (zależy jak kto głodny i jaką ma ochotę, ważne, żeby je w kokilkę upchnąć )
  • pół serka camembert (miałam oczywiście Fit :P)
  • szynka Schwarzwaldzka - 6 plasterków
  • sól i pieprz
Podałam je z z dietetycznym sosem czosnkowym (podałam, to może za dużo powiedziane, bo jadłam tylko ja), Sos był banalny: 3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę z kilkoma łyżkami jogurtu naturalnego i szczypiorkiem. Pyszne, ale nie polecam, jeżeli macie się tego dnia całować, a druga osoba nie jadła z Wami :)

 Pozbywamy się twardej części szparagów (to był mój pierwszy raz ze szparagami, jeśli chodzi o samodzielne wykonanie, więc wyczytałam gdzieś, że należy je zgiąć i same złamią się w odpowiednim  miejscu -tak też zrobiłam). Wrzucamy do wrzątku na 8 minut. Do kokilek wkładamy szynkę, serek camembert, szparagi. Na to wszystko wbijamy jajko. Posypujemy solą i pieprzem. Zapiekamy, aż białko się zetnie a żółtko zostanie płynne.

4 komentarze:

  1. Oh! Idealne! Szynka szwarclandzka, camembert i szparagi...
    Na to zdecydowanie miałabym ochotę!!

    I .. przepięknie podane i sfotografowane!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż sama nabrałam ochotę na szparagi:) A to jajeczne oczko wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. och, takie szparagi bardzo mi się podobają, mogę się nawet nie całować cały dzień - sama zjem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To skandal, że tak wspaniałe w smaku szparagi nie są wszędzie dostępne! A zapiekane z jajkiem musiały być cudowne w smaku:)

    OdpowiedzUsuń