czwartek, 26 maja 2011

Mocno czekoladowe kleksy przy kakale ;)

A dziś ciasteczka! Dla uczczenia! Są genialne, twarde i gorzkawe w smaku dlatego najlepiej jeść je ze słodkim kakao, albo też innym ciepłym napojem:) Ja osobiście, uwielbiam zamoczyć takie ciasteczko w kawie Mocha.. (właściwie z kawą to ona niewiele ma wspólnego).. Ciastka z czekoladą, kawa z czekoladą dawka czekolady, która gwarantuje dobry humor przez 12 godzin i energię na cały początek dnia :D
Ciasteczka mocno czekoladowe (zmodyfikowany przepis Nigelli)
  • szklanka mąki
  • szklanka cukru
  • 2 tabliczki gorzkiej czekolady (użyłam jednej z 90% zawartością kakao i drugiej z 70% zawartością kakao z dodatkiem chilli - 200g)
  • 5 łyżek kakao
  • pół kostki masła (100 g)
  • jajko



Masło ucieramy z cukrem. Ciągle miksując dodajemy jedno jajo. W misce mieszamy mąkę i kakao. Wsypujemy stopniowo do miksowanej masy. Czekolady kruszymy na małe kawałki (włożyłam do woreczka foliowego i potraktowałam je młotkiem :P ) Dodajemy do masy. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia układamy kleksy masy. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 15 minut. Zostawiamy chwilę na blasze, do wystygnięcia. Jemy - ciepły były jeszcze bardziej genialne :]


W przepisie Nigelli była jeszcze polewa, ale uznałam, że to już byłoby zupełne czekoladowe szaleństwo, albo raczej czekoladowa psychoza, więc zrezygnowałam :)

1 komentarz:

  1. Mmmm... pycha, uwielbiam czekoladę. W wersji ciasteczkowej również:)

    OdpowiedzUsuń